.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

tisdag 24 april 2012

Berg-och-dal-bana

Du vet sådana där morgnar som börjar på ett helt fantastiskt sätt, som gör att det känns som om du äger hela världen. Du vet när de fortsätter in i en lika fantastisk förmiddag, hur du ser allting lite klarare, hur världen känns lite bättre, hur allting bara faller på plats. Så enkelt.

Du vet när du haft en sådan start på dagen och får ett besked som kullkastar det mesta. Du vet hur det känns när allt som fallit på plats fortsätter falla och landar huller om buller i en hög på marken. Hur det känns när molnen drar in och kylan kryper in på skinnet. Hur allt bara rasar. Så enkelt.

En sådan dag hade jag idag. Egentligen borde jag tagit en vilodag efter att ha kört träning två dagar i rad. Jag borde ta det lugnt så här i början. Ändå gick jag till gymmet för att testa det nya funktionella passet som jag knåpade ihop i helgen. Svåra tankar kan inte lika lätt få fäste när man kör draken, då behövs hela hjärnan för att fokusera på att inte ramla omkull. Och det känns bättre att det gör ont i kroppen när man står i plankan än att det gör ont i själen.

Det blir en något dyster start på bloggandet, jag lovar bättring! Tack för omtänksamma klappar på axeln och Gittan, en dag står jag där med träningsväskan packad för att haka på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar