.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

tisdag 23 mars 2010

Ett pyramidpass och 2x10 minuter död

Så var det dags att göra det första blogginglägget. Det kommer naturligtvis handla om min träning!! Körde 5000 meter på roddmaskinen strax efter lunch. Jag körde en pyramid med 1000 m @ 2.40 - 2.35 - 2.30 - 2.35 - 2.40.

Nu under mars månad deltar jag i en utmaning som anordnas av Concept 2, företaget som gör roddmaskinerna. Utmaningen går ut på att ro minst 5000 meter om dagen under minst 25 dagar i mars. Tack och lov börjar det närma sig slutet eftersom det tär ganska mycket att trycka in de extra roddpassen!

Varje tisdag träffar jag min J som är min PT. Världens bästa när det kommer till att peppa mig och få mig att ge det extra. Bra att ha honom när det är pass som idag. Vi körde 2x10 min cirkelträning. Visst, jag vet, det låter inte mycket. Men jag var som en blöt vante när passet var slut. Ser inte alls fram emot att känna hur mina ben kommer att kännas imorgon =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar