.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

fredag 26 mars 2010

Viktigt värre...

Under de senaste veckorna har jag studsat mellan 60,6 och 61,8 kg. Kanske inte helt onormalt att vikten hoppar lite upp och ner, men för mig utgör det ett problem när viktstudsandet är i just det här spannet. Varför? Gränsen mellan lättvikt och tungvikt i rodd går vid 61,5 kg. Ena dagen är jag alltså lättviktare och nästa tungviktare. Jag räknar mig ständigt som tungviktare eftersom jag har en vag förhoppning om att bygga muskler och hamna på en trevlig tungviktsnivå, men vi får se vad kroppen bestämmer sig för att stabilisera på.

Idag har jag ändå gjort ett försök att öka på musklmassan. Körde ett tungt pass på gymmet för armar och axlar, rundade av med 5000 meter rodd (så klart!). Kan väl iof säga att laddningen av protein efter träningen inte var den bästa idag. Sushi och godis är mest kolhydrater, men vilka underbara kolhydrater det är!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar