.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

onsdag 20 juli 2011

Hej Sverige!

Spanien var varmt. Mycket varmt. Och härligt! Pi och jag hade turen att bo 5 min gångväg från stranden vilket innebar träningsrundor på morgonen. Gissa om jag blev glatt överraskad när jag såg att det fanns ett utomhusgym på stranden! I Alicante verkar äldre människor träna mycket. Jag har aldrig sett så många pensionärer vara ute och springa. Det var även pensionärerna som använde utomhusgymmet mest frekvent.

I hamnen höll roddarna till på morgnarna, innanför vågbrytarna men ändå med ganska orolig sjö. De fick fightas om plats med lyxbåtarna som gled runt i hamnen. Att köra roddträning under de förhållandena är inget annat än imponerande!

Några dagar trotsade vi värmen och gav oss ut på utflykter. Jag kan rekommendera att klättra upp för berget i Culp, det är berget som skymtar i bakgrunden. Sista biten upp till toppen är riktigt farlig, med osäkra stigar på halkig sten. Sedan blev det lite extra mycket vandring när vi missade bussen tillbaka till tåget och fick gå den branta, långa vägen istället under gassande sol. I de lägena är Resorb guld värt!

Det var, för att sammanfatta, en väldigt bra resa med en lagom mix av aktivitet och vila. Och ja, bor man 5 min från stranden är månskenspromenader obligatoriska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar