.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

fredag 1 juli 2011

Hjälp kvinnliga idrottare!

Uppsalas Akademiska Roddarsällskap har haft stora framgångar på herrsidan, kunskapen om att bli bäst finns i klubben. Nu har damsidan bestämt sig för att bli bäst i Sverige. Men för att kunna bli det behöver de en ny båt. De båtar som finns är anpassade för herrar, inte helt optimalt eftersom allt är dimensionerat för personer som är både längre, tyngre och med större skostorlek. Gå in HÄR och skänk några kronor.

Tillsammans kan vi hjälpa tjejerna att få ihop pengar till båten som de behöver.


Jag är själv inte medlem i klubben men har ändå fått många goda råd och tekniktips. Utan det stödet jag fått från UARS vet jag inte om jag hade klarat att slå mitt världsrekord. Det är verkligen en klubb med stort hjärta trots den tunna plånboken.

Min lilla blogg når ut till en skara roddintresserade, men om du råkar läsa det här och har en egen blogg så snälla, snälla, snälla puffa lite för denna insamling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar