.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

måndag 26 juli 2010

Concept 2 vs. Fluid Rower


Vanligtvis kör jag min roddträning på en av Concept 2:s maskiner, rekordet jag ska slå förutsätter dessutom att rodden sker på just en sådan maskin. MEN... det finns andra roddmaskiner.

Jag fick möjlighet att prova en Fluid Rower (på bilden ovan) vars system bygger på att hjulet går runt i vatten. Tanken är att det ska ge en mer autentisk känsla som påminner mer om att ro på vatten. Vid en jämförelse vinner ändå Concept 2 som har ett jämnare drag och vars dragfaktor går att ställa in ganska precist. Fluid Rower saknar dessutom den varierade programvara som finns i monitorn på Concept 2, på en Fluid Rower kan du t.ex. inte plocka fram olika program eller "spel".

Nu kanske du tänker att jag är partisk och sponsrad men nej. Trots ihärdiga försök har jag inte lyckats bli sponsrad av Concept 2 så jag kan helt ärligt säga att jag har gjort en opartisk prövning och jag rekommenderar ändå Concept 2. Är du ändå intresserad av att läsa mer om Fluid Rower kan du gå in på deras hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar