.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

fredag 16 juli 2010

Tips för din roddmaskinsträning

Alla vill hålla koll på sina framsteg, ett sätt att göra det är att test. Själv brukar jag oftast köra O´Neills test som innebär att du under 4 minuter kör på max och sedan läser av ditt värde i en tabell. Om du kör mer pulsbaserad träning kan Stegtestet vara något att testa. I båda fallen går det bra att göra testen själv, men jag rekommenderar verkligen att du tar med någon som hejar på dig under tiden, allt för att du ska pressa dig det där lilla extra!

Om du gillar träning på roddmaskin men vill ha pass som inte innebär att du kör på roddmaskinen i 2 timmar/pass kan jag rekommendera att du går in på netfit:s hemsida. Där hittar du dessutom bra täningsupplägg för styrketräning.

Vill du ha en helhetsbild och förslag på upplägg för såväl 2000 meter som maraton ska du titta in hos Concept 2 New Zealand som har något av en träningsbibel på sin hemsida. Du laddar ner den helt gratis och får massor av tips på träningsupplägg.

1 kommentar:

  1. det kommer ta lååååångt tid innan jag kan börja träna igen ;)

    SvaraRadera