.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

måndag 19 juli 2010

Inte en så dum idé ändå

"Neeeeeeeeeeeeej" var responsen jag fick när jag berättade för kompisen igår att jag tänkte träna. Enligt honom borde jag vila lite mer och inte riskera mitt tillfrisknande med träning. "Men bara lite lätt styrketräning då?" kontrade jag. Kompisen, som jobbar som gyminstruktör och faktiskt vet vad han pratar om när det gäller träning, tyckte att jag skulle ge mig. Ingen träning!

Nu är det som så att jag inte alltid lyssnar på vad andra säger. Så var fallet igår. Efter att inte ha tränat på närmare 3 veckor kändes det som en enorm befrielse att köra styrka igår. Jag lovar att jag försökte ta det lite lugnt. Till min stora glädje har gymmet investerat i kettlebells som jag självklart var tvungen att testa.

Idag kan jag ganska nöjt konstatera att jag fortfarande är på tillfrisknande. Inga bakslag än, men fortfarande lika träningssugen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar