.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

tisdag 27 juli 2010

Rättstavat

Stavgång blev dagens träning. Jag har inte testat det tidigare, men eftersom min mamma är en stor anhängare tänkte jag att det ändå kunde vara värt att testa. Erkännas måste också att jag för ett år sedan införskaffade ett par egna stavar, men de har stått i ett hörn och samlat damm.

Sagt och gjort, ut på runda med stavarna i högsta hugg. Det är lite som att staka sig fram på skidor... fast utan själva skidorna. Får man koll på tekniken är det en riktigt bra träningsform som får det att kännas rejält i armarna efter en lång runda. Stavgång är betydligt jobbigare en än vanlig promenad så ur konditionssynpunkt är det en vinnare för den som inte vill springa.

Slutsummeringen blir att det är en ganska bra träningsform. Däremot är det ingenting som jag kommer att satsa på, sällan har jag känt mig så fånig. All heder dock åt alla som ägnar sig åt att stava rätt ute på sommarasfalten!

2 kommentarer:

  1. Därför jag gömmer mig med mina stavar i skogen. ;-)

    SvaraRadera
  2. Vi kanske kan stava tillsammans i skogen någon gång? Vad är det man säger... det som göms i skog kommer fram vid röjning? ;)

    SvaraRadera