.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

söndag 25 juli 2010

Kidnappad på cykel

Sedan jag skrev förra inlägget har jag blivit ett år äldre men inte mycket visare. Däremot är jag en erfarenhet rikare eftersom jag nu har varit på min första cykelsemester. Över min födelsedag rövades jag bort till Danmark. Med en hyrd cykel trampade jag på färjan i Göteborg för överfärd till Fredrikshavn.

Det blev två dagar med strålande solsken, bad och evighetslånga sandstränder. För mig, som är ovan cyklist, kändes de totala 100 km mellan Fredikshavn och Skagen t/r som överkomliga. Mitt resesällskap som nyligen cyklat från Uppsala till Ystad tyckte nog däremot att tempot var lite för lågt, men var snäll nog att peppa mig samt stanna och ta paus när jag ville. För dig som inte varit i Skagen kan jag varmt rekommendera det, speciellt som en del i en hyffsat aktiv semester på cykel.

2 kommentarer:

  1. Grattis! :)

    Skoj idé med cykelsemestern, räknar med bilder.

    SvaraRadera
  2. Tackar =) Bilder kommer nog inte i detta forum, men håll utfik på FB så dyker det nog upp något där!

    SvaraRadera