.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

fredag 18 juni 2010

Förtroende

På tisdag beger jag mig mot sydligare breddgrader för en vecka med sol och bad, men någon träning kommer det inte att bli. Min pt gav mig förhållningsregler i tisdags: under semestern är det bara vila, nöje och god mat som är tillåtet. Träningen ska vänta tills jag kommer hem igen.

Att ta råd från någon, ens från den egna pt:n är inte alltid lätt. Jag har funderat över Joels förhållningsregler och kommit fram till att han har rätt... som vanligt. Våren har haft ett tempo utan dess like, jag har haft en mycket hög träningsdos och småskadorna som jag haft är antagligen ett av resultaten.

Det finns tränare som ser på sina klienter ungefär som löpande-band-principen. Sedan finns det tränare som ser till att du får just det du behöver, vare sig det är pushande för att träna mer eller det goda rådet att ta det lugnt och inte träna alls. Jag har turen att ha en pt av det sistnämnda slaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar