.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

torsdag 23 december 2010

Ovissheten är ofta värst

"Det du inte vet har du inte ont av" säger ordspråket. Jag håller inte alltid med om det. Många gånger är ovissheten den värsta energiboven av dom alla. Jag uppskattar ärlighet och raka svar. Ibland gör det ont, men det är alltid bättre än ovissheten.
Ibland går det att påverka mitt i ovissheten. Det kan vara svårt att ta ett steg tillbaka och titta på situationen utifrån för att hitta en lösning. Visst, tågen fungerar inte under 25% av året. Just nu kan jag inte göra någonting åt det, men i förlägningen kanske. Måste jag stanna kvar på jobbet eller kan jag tänka mig att söka ett nytt? Och just det, det där eventet som jag väntar på svar om, jag borde kanske ta kontakt själv och höra hur det går. Hur var det nu med mitt knä, kommer det någonsin läka? Vem vet, men det mesta går att fixa med rehabilitering och huvudsaken är att jag fortfarande kan gå.

Jag kommer att tänka på fältet med solroser som jag åkte förbi varje dag i somras. Solrosorna som vänder sig mot ljuset. Å 2011 ska jag vara en solros, finns det en ljuspunkt i situationen ska jag hitta den och kanske, kanske lyckas jag skrämma iväg ovisshetsmonstret.
Tack Fobo för lån av bilden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar