.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

lördag 4 december 2010

Underbara Thermalbad Vals

Det är mörkt, fridfullt och helt stilla. Snöflingor faller mjukt mot mitt ansikte medan jag simmar till kanten på bassängen. Försiktigt kliver jag upp ur vattnet och ställer mig i snön. Tystnaden är öronbedövande. Jag glider tillbaka ner i vattnet, lägger mig på rygg i vattnet och tittar upp på en perfekt molnfri stjärnhimmel.

Termalbadet i schweiziska Vals är en plats för kontemplation. Arkitekten Peter Zumthor har skapat en nästan sakral badanläggning med olika rum att uppleva. Om du är ute efter en mysig tillflyktsort är detta helt fel ställe att åka till. Men om du istället vill uppleva ett avskalat lugn ska du definitivt åka hit. Ett stort plus med hela anläggningen är tanken på hållbarhet. Badet är uppfört av lokala byggnadsmaterial och maten är lokalproducerad.

3 kommentarer:

  1. låter härligt. när jag läser om spa i "alperna" så läser jag ibland att man ska vara naken där. är man det?

    SvaraRadera
  2. Som tur är ska man ha badkläder på sig! Inget nakenbadande alltså =)

    SvaraRadera