.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

måndag 13 juni 2011

Byter spår

Kaos. Så kan de senaste veckorna sammanfattas. Anställningsintervjuerna har avlöst varandra och till sist var det klart: jag ska byta jobb. Av de jobb som jag sökt fick jag det jag helst ville ha, hösten kommer att bli spännande!

Mest på skoj hade jag skrivit in i mitt CV att jag slagit världsrekord. Längst ner under Övrigt stod den lilla upplysningen, i skuggan av mitt yrkespresterande liv. När intervjuerna väl ägde rum var det just den skuggade biten information som lyftes upp. På ett ställe pratade vi i 20 av totalt 60 min om mitt rekord.

Min nya arbetsgivare vet om att jag älskar träning. De uppmuntrar fysisk aktivitet för att hålla medarbetarna friska och har mycket förmånliga friskvårdserbjudanden. Största lyftet för min träning under hösten kommer ändå bli att jag slipper pendla. Med närmare 2 timmar mindre restid om dagen har jag möjlighet att lägga upp träningen på ett helt annat sätt. Allt är möjligt!

Ingen mer pendling men ändå på nytt spår.

2 kommentarer: