.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

torsdag 2 juni 2011

Del 3: Färdiga träningsupplägg: Första styrkepasset

När jag drar på mig träningskläderna och fyller på vattenflaskan känner jag mig lite fånig. Jag ska ju inte iväg någonstans, träningspasset ska genomföras hemma i vardagsrummet. Ändå har jag samma rutiner som när jag ska iväg till gymmet. Jag sätter till och med hörlurar i öronen och kopplar på mp3-spelaren. Allt är rutin men ändå inte.

Ett snabbt ögonkast på bilderna i tidningen. Modellen skiner ikapp med solen på en sandig strand. Övningarna ser lätta ut men jag har på känn att det kommer bli tungt. Mycket riktigt, efter 5 minuter har jag hunnit igenom de två första övningarna. 200 reps totalt är gjorda och min tröja är sjöblöt. Det är tungt, tyngre ska det bli.

Ca 48 minuter senare är jag klar. Totaltiden är antagligen inte en toppnotering, det blir spännande att se om den förbättras under de kommande 4 veckorna. Kroppen känns härligt seg, övningarna tog bra även om jag modifierade några av dem. Armhävning med sidoplanka blev armhävning på knä med sidoplanka på tå, bicepscurl blev sittande curl eftersom gummibandet jag hade till hands var lite för stumt. Kanske värt att investera i ett riktigt gummiband med handtag tills det är dags för nästa pass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar