.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

tisdag 28 juni 2011

Sista minuten

Ibland går det fort, ett samtal, ett glatt "ja!!" och några minuter senare är det klart. Resan bokades snabbt, packandet gick fort och jag hann inte ens uppdatera er om att jag var på väg med bästa vännen till Rhodos.

Man ska odla relationen till sina vänner. Därför åker Linda och jag iväg på semester ihop en gång om året. Det brukar bli en vecka med mycket dans, skratt, prat och shopping. I år bytte vi dansandet mot utflykter. Skrattet, pratet och shoppingen ackompanjerade varje steg.

Åker man på semester med en före detta elitsimmare och dessutom hamnar på ett hotell där ingen använder poolen blir det lätt en del simning. Jag fick simlektioner nästan varje morgon. Jodå, jag kan simma och tycker det är ganska kul. Linda tyckte däremot inte att min teknik var lika rolig. Det blev filande och förklarande, vinklade fötter ut, upp med rumpan, ner med huvudet, vinklande av armar och tillrop som Synkronisera dig sjäv! eller Ja, om man tycker att bästa sättet att simma är att motverka rörelsen framåt gör du det bra... I slutet av veckan började det till sist gå riktigt bra! Jag simmade fortare utan att bli totalt utmattad efter 400 meter. Till hösten kommer jag definitivt att lösa kort på en av stadens badanläggningar!


Bästa vänner!



Havsutsikten från balkongen var underbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar