.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

onsdag 1 juni 2011

Del 2: Färdiga träningsupplägg: Först ut är...

Testet av färdiga träningsupplägg är igång. Först ut att testas i 4 veckor är:

- Löpprogram från boken Runners World´s Best: Kom igång med löpning:
Programmet bygger på att man efter 10 veckor ska kunna springa i 20 min utan att stanna. Att testa det här programmet är egentligen fusk eftersom jag kan springa 20 min utan uppehåll, dessutom ska jag bara köra programmet i 4 veckor. Mitt problem med löpning är att jag tycker det är tråkigt, boken vänder sig till personer som vill komma igång och jag känner mig träffad. Därför får just detta upplägg vara med ändå! Programmet bygger på att successivt bygga upp löptid och vana att komma ut, passet ska köras 3-4 ggr/vecka. Inga förkunskaper krävs, boken ger all information som kan tänkas behövas.

- Styrkeprogram från tidningen Fitness-Magazine:
I senaste numret finns ett upplägg med 10 övningar som ska utföras 100 ggr var. Totalt blir det alltså 1000 repetitioner. Passet ska köras 3 ggr/vecka i sin helhet eller så kör man halva passet åt gången och kommer då upp i 6 pass/vecka. För att kunna köra vissa av övningarna behövs gummiband med handtag, t.ex. Casall Exetube. Viss förkunskap kan krävas men tidningen verkar å andra sidan vända sig till personer som har viss träningsvana.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar