.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

tisdag 31 maj 2011

Del 1. Tidningars träningsupplägg, funkar de?


Om man försöker ta sig in på "mitt" gym är detta vad som möter en. Gymmet är stängt. Tillbommat. Tillträde förbjudet. Träningskedjan erbjuder gym på sina andra 2 ställen i Uppsala, men de ligger långt bort. Mitt redan ganska späckade schema skulle krackelera fullständigt om jag ens försökte mig på att ta mig till de där andra ställena.

Vad göra? Jo, jag kommer testa träningsprogram som medföljer diverse träningstidningar. De kommer i en mängd olika varianter, allt ifrån dvd-skivor till enkla scheman till mer utförliga artiklar med bilder som visar övningarna som ska utföras.

Varje träningsprogram kommer få 4 veckor på sig att leverera. I augusti blir det dags för finalen och utvärderingen. Punkterna att hålla koll på blir:
- Håller programmet vad det lovar?
- Är programmet anpassat för olika nivåer?
- Är programmet tidseffektivt?
- Förutsätter programmet inskaffande av utrustning?

Häng på, fortsättning följer.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar