.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

måndag 16 maj 2011

Inget för känsliga

Ett tag har jag funderat på om jag utmanar mig själv tillräckligt under träningspassen. När jag tränade med min PT Joel visste jag att jag blev hårt pressad och verkligen tog ut mig. Nu när jag är på egen hand är jag inte riktigt säker på att jag pressar kapaciteten till max. Förrän nu.

Kvällens pass gick ut på att på tid och utan vila genomföra:
2000 m rodd
10 armhävningar
1000 m rodd
20 armhävningar
500 m rodd
30 armhävningar

När jag kom av roddmaskinen för andra gången hände det. Jag spydde. Vad gör man när man står mitt i ett gym och känner maginnehållet komma upp samtidigt som man är för envis för att avsluta sitt pass? Man sväljer.

Jag tror inte att jag behöver fundera mer på om jag verkligen pressar mig själv till max.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar