.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

tisdag 17 maj 2011

Frågor och svar

Här är svaren på några av de vanligaste frågorna jag får som gäller min träning:

Hur hinner du träna och fixa nyttig mat?
Jag prioriterar bort annat. När andra ser på tv kör jag ett träningspass eller fixar mat. En gång i veckan avsätter jag 2 timmar till att göra storkok som fyller frysen. Mina vänner träffar jag på helgerna, det finns sällan tid till att träffas på vardagar.

Vad fick du för att slå världsrekordet? En egen roddmaskin?
Från Concept2 i USA fick jag ett diplom och från Concept2 i Sverige fick jag ett loggkort och 2 t-shirts. Vill man tjäna pengar på sin sport ska man inte välja ultradistans på roddmaskin.

Är du inte riktigt klok?
Jodå, bara lite mer envis än de flesta andra!

Varför bantar du hela tiden?
Jag bantar inte, men jag försöker komma ner i en annan viktklass. De flesta roddare går ner i vikt precis innan tävlingssäsongen vilket innebär att de på ganska kort tid måste ner ganska många kilon i vikt. Enligt mig är det ohälsosamt att chocka kroppen på det sättet. Min plan är att byta viktklass, men det kommer ta tid.

Äter du aldrig någonting onyttigt?
Jodå, jag äter onyttigt ibland med. Kebabtallrik med extra mycket sås är en svaghet precis som chips och choklad. Funkar inte att äta varje dag, men ibland så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar