.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

tisdag 26 april 2011

6 veckor

Tidningarna fylls just nu av rubriker som "6 veckor till bikiniformen" eller "Tappa 10 kg på 6 veckor". Jag har själv påbörjat en 6-veckorsperiod. Inte för att bli superslimmad för stranden utan för att försöka komma tillbaka till den styrke- och konditionsnivå jag hade i februari.

Styrkan finns i viss mån kvar hyffsat bra i benen. Rygg och armar är det värre ställt med. För att inte tala om konditionen som är katastrofalt dålig med mina mått mätt. Framöver blir det fokus på kondition med löpning och mycket spinning. Några roddpass kommer få slinka med också. Styrketräningen får ett lite annat upplägg än vad jag haft tidigare. Jag har fixat 3 pass som jag kommer köra i ett rullande schema. Alla passen är helkroppspass och ett av dem är crossfit-inspirerat för att få in konditionsmomentet.

Just idag är det löpning som står på agendan, därför känner jag mig inte helt exalterad över att dra igång det nya upplägget. Imorgon är det däremot spinning med en av mina favoritinstuktörer Emma och jag längtar redan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar