.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

måndag 18 april 2011

Sniglar och blåbärspaj

Semestern i Barcelona var underbar! Mamma, syster och jag hamnade på ett hotell som låg precis mitt i smeten med gångavstånd till havet. Hade det varit lite varmare kanske jag hoppat i vattnet men istället nöjde jag mig helt med att strosa runt i staden.

Reser man med två matintresserade personer blir det väldigt mycket matfokus. Och visst, tapas är riktigt gott även om den katalanska specialiteten kanin med sniglar inte hör till mina favoriter. Slemmigt och kryddstarkt...


Då var den lokala blåbärspajen betydligt bättre.


Höjdpunkten var inte matrelaterad. Den var arkitekturrelaterad. Inne i La sagrada familia fanns en stenskog. Mäktigt och respektingivande! Det var nästan att jag längtade hem en smula.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar