.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

torsdag 7 april 2011

Huskurer mot förkylning

Jag är fortfarande jätteförkyld. Just nu är det en envis snuva som håller sig kvar och jag vågar inte träna. På nätet har jag hittat en rad huskurer som kanske kan vara värda att testa...

Ingefärs och honungsdryck
2 dl mjölk
1 msk honung
1 tsk riven ingefära
Blanda ihop allt i en kastrull och koka upp. Drick när det det fortfarande är varmt.

Ångbad under handduk
Koka upp vatten i en vid kastrull. Ta kastrullen av plattan och luta huvudet över samtidigt som ett badlakan läggs över huvud och kastrull. Andas in ångan med djupa andetag genom näsan (så gott det går)

Nässköljning
Skölj näsan med en saltvattenlösning för att få bort det täppta.


Bilden lånad från Apoteket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar