.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

lördag 17 september 2011

Ibland fungerar ingenting

Nu är jag sådär slut i kroppen. Igen. Total har vi varit ute på vattnen 4,5 h idag. Lägg på 1,5 mil cykling till det.

Förmiddagspasset gick mycket bättre än eftermiddagspasset. Tekniken på vattnet är beroende av små, små skiftningar. Håller du händerna 1 cm högre än du ska påverkas hela balansen i båten. Under eftermiddagen envisades jag med att hålla händerna 5 cm för lågt, ni kan tänka er att det inte var helt optimalt. Jag fick helt enkelt hela båten att luta.

Ibland går man igenom träningspass som leder till frustration och ilska. Det är pass när ingenting fungerar, allt är bara fel. Konsten är att ta sig igenom det, att tänka konstruktivt och fundera på vad som var fel, inte bara fastna i den dåliga känslan.

Efter en lååååång dusch har jag fått perspektiv på dagens pass. Imorgon är det träning på vattnet igen. Ett träningstillfälle med helt nya möjligheter. Då ska jag tänka på att inte sänka händerna för mycket och att slappna av lite mer. Men mest av allt ska jag njuta av att svischa fram på vattnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar