.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

torsdag 15 september 2011

Nya världsrekord!

Jag må vara ensam i Sverige om att ro ultradistans på roddmaskin, men jag är långt ifrån ensam i världen. Hittills under 2011 har 7 nya världsrekord noterats för Individual Longest Continual Row. Mest imponerad är jag av Kelly Parham, en man från USA som rodde i 77 timmar! Det är riktigt imponerande! Missa inte heller att läsa artikeln om Chris Farrell som klev av maskinen efter 41 timmar.

Mitt världsrekord står sig fortfarande, men jag tror att det bara är en tidsfråga innan det slås. Ultradistans är på frammarsch inom många sporter, rodden är inget undantag. Jag får ofta frågan varför jag gjorde det och i efterhand är svaret enkelt: jag ville testa mina egna gränser. Ibland undrar jag om ultradistanslöpare får samma fråga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar