.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

torsdag 25 november 2010

Värt att offra?

Tanken ligger och gnager: Ska jag satsa på ytterligare ett världsrekord? Om jag ska göra det måste jag väldigt snart börja satsa igen. Det innebär 6-9 träningspass i veckan, ytterst kontrollerad mathållning, väldigt lite utrymme till något annat än jobb och träning.

Under tiden som jag satsade på världsrekordet, som jag till sist slog, offrade jag otroligt mycket. Var det värt det? Definitivt. Är jag beredd att offra lika mycket en gång till? Jag vet inte...

Jag har 2 månader på mig att bestämma mig. December och januari månads träning kommer gå ut på att bygga upp styrka. Men de kommande månaderna går även ut på att se vad livet har att erbjuda och vad som är värt att offra.

2 kommentarer:

  1. Jag håller tummen för att du ställer in siktet "där uppe" igen.
    För mig, som upptäckt roddmaskinen som träningsredskap de senaste månaderna, är ditt världsrekord verkligen imponerande.
    Du är en sann inspiratör.

    SvaraRadera
  2. Tack Henrik! Det betyder verkligen mycket för mig att ha stöd "utifrån". Jag lovar att tänka till ordentligt!

    SvaraRadera