.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

onsdag 17 november 2010

Staden och du

I helgen var de flesta bloggare i Stockholmstrakten på mässan Allt för Hälsa som i år hade passion som tema. Det var säkert en jättebra mässa men jag valde att istället gå på Riksantikvarieämbetets höstmöte som pågått under tisdagen och onsdagen.


Ämbetet hade tema Staden, ett ämne som berör fler än bara kulturvårdare och stadsplanerare. Vad som händer i våra städer är en angelägenhet som påverkar vårt välbefinnande och i högsta grad vår hälsa. Fundera ett tag på hur din närmiljö ser ut, finns det någonting du vill ändra på? Tänk sedan på vilka miljöer du trivs bäst i, hur långt ifrån idealet befinner du dig?


Känner du till dina rättigheter och vet du om att du har möjlighet att påverka din närmiljö? Stadsplanering är en demokratisk process där du genom opinionsbildning har stora möjligheter att påverka och ställa krav!


Temat är högaktuellt, ändå har jag inte sett några andra bloggare som tar upp ämnet. När de senaste dagarnas intryck landat kommer jag göra ett allvarligt försöka att lyfta frågan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar