.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

onsdag 22 september 2010

Ingenting är omöjligt

På tv3 ikväll flyttar Carina Berg in hos Gunde Svan. Han är mannen, myten, legenden. Eller programledaren. Eller motorsportaren. Eller skidåkaren.


Det är den 4 november 1993, jag är 14 år och mamma har tagit med mig till en föreläsning med Gunde Svan. Det är ett ganska tråkigt rum och stolarna är outhärdligt hårda. Medelåldern är med min mått mätt mycket hög. Efter en stunds väntan kommer äntligen Gunde och börjar prata om sin karriär, om att gå sin egen väg och att ingenting är omöjligt. Det tråkiga rummet slutar existera, stolen känns inte längre hård. Jag är trollbunden: ingenting är omöjligt. Där och då bestämmer jag mig för att bli bäst i världen..... på bågskytte.


Jag blev aldrig bäst i Sverige, eller världen, på bågskytte. Men Gundes föreläsning har ändå följt med mig hela livet. Hans devis "Ingenting är omöjligt" har omedvetet blivit mina ledord och präglat alla delar av mitt liv. Vägen jag går är min egen. Snart är jag framme och kommer att vara bäst i världen...... på ultradistans på roddmaskin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar