.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

onsdag 29 september 2010

Styrketräning på hjärnan

"Tänk om jag inte vill träna någonsin igen efter rekordförsöket!" Tanken har farit genom min hjärna vid flera tillfällen. Månaden innan rekordet gick av stapeln kändes träningen bara trög och seg. "Ta en paus efteråt, träna inte på ett tag och gör sedan bara det som känns kul." sa en kompis till mig.

Det har gått tre dagar sedan jag slog rekordet och hela dagen idag har jag varit enormt sugen på att träna. Styrketräning. Jag kunde bara inte sluta tänka på det. Styrketräning! Till sist gav jag efter och skuttade iväg till gymmet för ett lätt pass av just styrketräning. Musklerna är hur svaga som helst men vad gör det. Träning är kul! Det verkar som om jag inte hade någonting att oroa mig för den här gången heller.

3 kommentarer:

  1. Även om jag inte gjort samma mastodont jobb som du så känner jag som du. Jag har också styrketräning på hjärnan. Hur sjukt som helst.
    Och mitt fall är det kettlebells och skivstångsträning som gäller. Körde en 300 challenge med Kettlebells idag. Hur skönt som helst. Ser fram emot att läsa om dina nya mål, är riktigt nyfiken på vad de kommer att bli, och din resa mot att nå dem. Du är en insiration för mig att inte ge upp mina mål.
    Keep it up, girl
    Ps gillar designen.

    SvaraRadera
  2. Vad är en 300 challenge med kettlebells? Lät härligt jobbigt på något sätt =)
    Kul att du gillar designen! Vad gäller nya mål får vi se.... finns mycket att göra.... och kanske fler världsrekord i ultradistans att slå...

    SvaraRadera
  3. 300 challenge med Kettlebells:
    50 sving
    50 snatch (25 höger och 25 vänster)
    50 knäböj
    50 pushups
    50 marklyft
    50 russian twist
    ...på tid

    Lycka till//Anja

    SvaraRadera