.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

onsdag 15 september 2010

Lugnet före....

"Kör du för fullt, hur många pass som helst nu?" var en fråga jag fick idag. Svaret är: nej, jag tar det väldigt lugnt. Den sista tiden fram till världsrekordet är det lugn som gäller, jag vet att jag är i form. Nu gäller det bara att behålla formen och toppa den lagom till 25-26 september. Träningen framöver består av ca 4 pass/vecka med lugnt tempo på roddmaskinen och inga pass längre än 50 min. Långa pass sliter mycket på kroppen och mitt mål just nu är att samla energi för den kommande kraftansträngningen.

Förresten, har du ett enkelt och snabbt recept på pastasås får du gärna dela med dig av det! Min kolhydradladdning sätter igång och jag ha slut på ideér som kan göra pasta lite roligare....

4 kommentarer:

  1. Lite pastainspiration:

    http://atatranakampa.shapemeup.se/2010/01/21/aven-jag-gor-under-i-koket/

    Väldigt gott och enkelt :)

    SvaraRadera
  2. Kul att läsa din blogg, du inspirerar med att slå ett så galet rekord som att sitta och ro i timtal. läste att du kolhydratladdar, kom o tänka på en film jag såg med Rune Larsson om just det ämnet.
    http://www.ur.se/play/157952

    SvaraRadera
  3. Klart jag har recept. Här kommer en av favoriterna:
    ANJAS SMARRIGA PASTASÅS
    EN RÄTT SOM KOM TILL NÄR JAG ÄNDRADE ETT ANNAT RECEPT
    EN FAVORIT BLAND ALLA MINA VÄNNER OCH BEKANTA.
    MYCKET GOTT OCH MYCKET LÄTT ATT GÖRA
    4- 6 kycklingfiléer
    1 paket bacon
    1 syrligt grönt äpple
    1-3 gula lökar
    1 vitlöksklyfta
    500 g passerade tomater
    1-2 msk curry
    salt och svartpeppar
    2,5 dl crème fraiche ( jag använder mager)
    ½ dl hackad persilja
    valfri pasta

    1. koka pastan enligt anvisningar på paketet.
    2. strimla filéerna. Salt och peppra. Stek dem i en panna. Ta upp
    det.
    3. strimla baconet och knaperstek det. Ta upp det.
    4. hacka löken och stek den med rivet äpple, vitlök och curry
    5. tillsätt tomaterna och kycklingen.
    6. låt puttra till kycklingen är färdig.
    7. tillsätt bacon och crème fraiche och låt allting koka upp.
    8. rör ner persiljan. Servera genast.

    Håll till godo och lycka till nästa helg.
    Kramisar//Anja

    SvaraRadera
  4. Tack för de smaskiga receptförslagen, ska definitivt testa dem! =)
    Och Hierokliff, tack för det roliga klippet =) Myt eller inte, jag tror på tankens kraft och i min hjärna är pasta mirakelmat ;)

    SvaraRadera