.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

tisdag 7 september 2010

Mer död än levande

En del kanske tror att det går att köra slut på en ultradistansare genom extremt långa träningspass med hög belastning. De har kanske rätt, men efter kvällens pass med pt Joel vet jag ett betydligt snabbare sätt:

- Jumping chin-ups
- Thrusters
- Sumo squats
- Burpees
- Dubbelhopp med hopprep
- Vila

Varje station tar 1 minut och listan ska köras igenom 3 gånger. För varje genomförd repetion ges 1 poäng, så för 1 chin-up får du 1 poäng osv. Vilan ger inga poäng med tro mig, den behövs! Efter 2 omgångar var jag i stort sett nere för räkning, i ärlighetens namn var jag inte helt närvarande och Joel gav mig valet att hoppa över sista omgången. Skam den som ger sig, jag slutförde sista omgången med ganska dåligt resultat men är grymt nöjd över att jag inte bröt. I dagsläget kanske jag inte har explosivitet, men jag har en järnvilja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar