.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

tisdag 12 oktober 2010

10 kg för tungt...eller?

Jag blir nästan arg när min pt Joel tar fram den 10 kg tunga medicinbollen. Han måste väl ändå förstå att jag inte kommer orka köra cirkel med DEN?! Cirkeln går ut på att göra en enklare variant av chins och sedan frivändningar med medicinbollen. På tid ska jag göra 21, 15, 9 rep. Helst ska jag skippa vila emellan. När jag är inne på första rundan frivändningar säger Joel till mig att jag måste vara mer explosiv, komma ner till utgångsläge snabbare. Då blir jag arg på riktigt och svarar "visst, men bollen är så jävla tung!". För mig själv tänker jag att nu måste han väl ändå fatta att det är för tungt?! Men nej, Joel säger inte att jag kan byta till någonting lättare och jag kämpar mig igenom hela cirkeln.

Efteråt får jag beröm. Massor med beröm och ett stort leende. Sedan frågar Joel om det hade varit för tungt med en 10 kg medicinboll. "Ja" svarar jag men tänker sedan efter lite. "jo, det var egentligen för tungt, men jag klarade ju det till sist."

En bra pt ger dig inte det du vill utan det du behöver. Jag har en bra pt. Rättelse: jag har den bästa pt:n!

1 kommentar:

  1. Exact så är det. En bra PT ger dig det du behöver. Och för att förtydliga ditt uttalande: Jag har den bästa PT:en. :):)

    Lycka till med träningen.Great Work, girl!

    SvaraRadera