.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

måndag 4 oktober 2010

Mot naturen

Valet och kvalet. Under lång tid har jag funderat på om det är som tungviktare eller lättviktare som jag ska hålla på med roddmaskin. Gränsen går vid 61,5 kg och under en period pendlade jag fram och tillbaka mellan de båda viktklasserna. En månad innan jag slog världsrekordet bestämde jag mig för att slå det som tungviktare. Därigenom kunde jag kolhydratladda som en galning och dra nytta av min extra vikt.

Nu har jag däremot bestämt mig för att testa livet som lättviktare.

Framför mig har jag en viktnedgång på ca 4 kg och ett mål att ligga stabilt på 61 kg under minst 2 månader. Att ge sig in på det just nu är hur otaktiskt som helst egentligen. När hösten kommer och vintern börjar kännas av vaknar urtidsmänniskan i mig. Kroppen vill ha allt som är energirikt så att den kan lägga på sig inför vintern. Gå ner i vikt är det sista den vill. Men jag har bestämt mig, nu kör vi!

2 kommentarer:

  1. Ska du köra nån speciell diet eller bara följa regeln mindre energi in än ut?//Erika

    SvaraRadera
  2. Jag gör en variant av ISO-dieten. Det ska egentligen vara 33% protein, 33% kolhydrater och 33 % fett, men jag har ökat proteinintaget något ytterligare och minskat ner lite på fett och kolhydrater.
    I ärlighetens namn måste jag nog säga att den största skillnaden i kost är att jag slutat äta godis och kakor =)

    SvaraRadera