.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

onsdag 13 oktober 2010

Bilden av dig själv

Mellanmjölkskänslan slog till för lite mer än en vecka sedan. Känslan som är beige och kommer krypande med osäkerhet som trogen följeslagare. Jag har helt enkelt känt mig som den mest beiga människan i världen. För att spä på det ytterligare har jag jämför mig själv med personer som, i mina ögon, är lyckade och framgångsrika.

Bilden av mig själv som extremt medelmåttig har förföljt mig ända sedan tonåren. De senaste åren har den gamla bilden bleknat något och ersatts av andra, mer färgstarka bilder. Emellanåt har den ändå kommit till liv. I de lägena har jag tittat på mitt liv och längtat efter förändring, efter att någonting spännande ska hända som gör mitt liv sådär glödande, sprakande intressant. Då har jag inte sett mitt liv som det är, jag har inte sett de spännande resorna, personerna som lyser upp mina dagar, utmaningarna jag utsätter mig själv för.
Hur ser du på dig själv och hur sann är din bild av dig själv?
Jag tecknade serier för skojs skull tidigare. En av karaktärerna var Fröken Beige, en ganska självbiografisk karaktär. Det börjar bli dags att revidera den bilden...



1 kommentar:

  1. Vilken härlig serie! Har du mer på lager?

    Verkligen dags att ändra den bilden av dig själv. Vilken beige människa skulle sätta världsrekord?! Eller ens komma på idéen?

    Jag har inte funderat så jättemycket på bilden av mig själv. Det låter dock som något jag bör göra.

    SvaraRadera