.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

torsdag 28 oktober 2010

Jakten på förvaring

När jag tar upp passerkortet från väskan känns det lite mjöligt och luktar choklad. Med viss oro kikar jag ner i väskan och upptäcker att den är full av proteinpulver med chokladsmak. Den lilla plastbehållaren som jag fraktade pulvret i hade gått upp. Bara att konstatera: jag behöver bättre behållare till pulver och annat.

Smartshake är en svensk uppfinning med två separata fack där man kan förvara såväl proteinpulver som lite mellanmål. Den finns dessutom i min favoritfärg grön till det trevliga priset 79:-. Den är tyvärr lite mer än vad jag behöver eftersom jag egentligen bara vill ha en liten behållare.

Bild från smartshake.se

Perrelli har varit med att lansera Fit & Smart proteinpulver med tillhörande shake som också är en smartshake, fast lite mindre. För min del är den uppenbara nackdelen att den är rosa. Jag förstår verkligen inte varför alla träningsgrejer som görs till tjejer MÅSTE vara rosa.

Bild från Bodystore.com

Det gäller helt enkelt att tänka utanför boxen. Klean kanteen är sedan länge en av mina favoritprylar med sina behållare av rostfritt stål som är tåliga, mångsidiga och otroligt lätta att diska. Nu finns dessutom en modell som heter Wide och som är lite mer kompakt än originalet. Den minsta Wide:n håller 355 ml och kan dessutom användas till annat än att transportera pulver. Nackdelen är priset på 200 :-. Men nej, jag är fast, en sådan får det bli!

Bild från Klean Kanteen, modellen är större än 355 ml.

1 kommentar:

  1. Du, jag har ställt samma fråga om varför träningsprylar till tjejer ofta är rosa. Jag är en av dem som inte tycker om rosa. Brukar välja bland kill-prylarna i stället.
    Tack för tipset på Klean Kanteen. Har sökt efter något vettigt. Själv.

    SvaraRadera