.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

måndag 11 oktober 2010

Vändning

På jobbet har vi fått ett helt nytt it-system. Ingenting fungerar. Jag tittar på högarna som växer sig allt högre på skrivbordet. Telefonen ringer och någon är arg. Jag tittar på högarna igen. Det är ingen bra måndag, helst av allt hade jag stannat i sängen.

I fikarummet under lunchen kommer en av kollegorna in med ett stort leende och drar upp persiennerna. "Det gör väl ingenting att jag släpper in lite ljus? Synd på en sådan fin höstdag att inte se den!" Där och då vänder min dag.

Jag älskar dagar då allt går perfekt. Men dåliga dagar som man, med eller utan hjälp, lyckas vända till något positivt är nästan bättre. Efter en sådan dag känner jag mig stolt. Genom svårigheter visar vi vår styrka att resa oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar