.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

tisdag 8 mars 2011

Gips nr 2

Klockan är 07.02 när jag stiger in på sjukhuset. Kanske har jag tur och blir av med gipset! Otåligt väntar jag på min tur medan sega minuter släpar sig fram. Efter 2 timmar kallas jag in. Gipsbandaget klipps upp, det gör ont när armen kommer ut i frihet igen. Läkaren med de snälla ögonen undersöker handen genom att trycka lätt på handryggen. "Du, det ser ut på dig som om det gör ont." säger hon. Jag vill inte riktigt erkänna det men ja, det gör riktigt ont.


Ett nytt gips åker på. Jag åker hem med en sjukskrivning. Nu får jag inte ens gå till jobbet eftersom handen måste vila. Om ungefär 10 dagar ska jag genomgå magnetröntgen för att få reda på hur det egentligen är ställt med handen. Det kommer bli många stunder i soffan framöver, med en bok och armen i högläge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar