.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

fredag 18 mars 2011

Kramar, smärtans värsta fiende?

Igår var ytterligare en dag som försvann i ett töcken av smärta. Nu har jag gett upp att använda värktabletter, de hjälper inte speciellt mycket. Min inställning är dessutom att värktabletter ska användas i så liten utsträckning som möjligt.

Samtidigt är jag skeptisk till alternativ medicin men det verkar finnas en uppsjö av metoder som minskar smärta. De alternativa behandlingsformerna verkar även ta sig in i den vanliga sjukvården. I Högsbo, Göteborg, finns en smärtmottagning där ett bredare tänk har lett till bra resultat.

En behandlingsform som ofta verkar lyftas fram inom alternativmedicin är ackupressur som går ut på att hantera och balansera energiflödena i kroppen. Taktil massage är ytterligare en behandlingsform och kan beskrivas mer som beröring av patienten, istället för knådande som vanlig massage består av.

Gemensamt för de olika behandlingsformerna verkar ändå vara beröring i olika former, ofta mild beröring. Jag har länge haft som teori att kramar är en av de bästa hälsoboostarna som finns, det kanske inte är så tokigt ändå. Får bli många kramar idag, med hopp om att smärtan ger med sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar