.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

onsdag 3 augusti 2011

Frukostera mera

Såhär såg en normal frukost ut för min del för ett år sedan: hastigt hopslängd smoothie med proteinpulver, banan och mjölk. Med lite tur hann jag äta ett ägg till. Allt gjort på stående fot.

Sedan träffade jag Pi som har underbart lugna frukostvanor. Tiden jag lägger ner på att äta frukost har ökat från totalt 3 minuter (inkl. tillredning) till ca 20 minuter. Jag har börjat uppskatta den lugna morgonstunden och inser att det faktiskt finns en poäng både med att äta sittandes och att äta frukost som går att tugga.

Nu har nästa stora frukostrevolution infunnit sig. Bloggen Frukostera är en välsignelse för frukosthedningar som jag själv. Helt plötsligt kommer uppenbarelsen om att frukost inte behöver vara ensidig och tråkig. Därför startade jag morgonen med Davosgröt toppad med söta jordgubbar. Enkelt, tidseffektivt men framför allt gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar