.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

torsdag 11 augusti 2011

Här men mest där

Du har börjat få den där frånvarande blicken, säger min vän, den där som man får när man är på väg bort från något. Det syns på dig att du snart ska börja ett nytt jobb.

Hon har rätt, jag är på väg. Jag är väldigt ofta på väg, även när det gäller träningen. När jag borde fokusera på någonting som är nära tänker jag redan på hur jag ska ta mig till nästa mål. Så är det med t.ex. löpningen. Jag drömmer om att köra långa distanser trail running, jag vill det så gärna att jag har svårt att fokusera på att springa 1 mil först. Resultatet blir att de långa distanserna känns helt ouppnåeliga.

Fokus på nuet och de närmaste målen kan vara svårt när det är så mycket annat som pockar på uppmärksamhet. Jag ska ta mig en funderare på vad höstens mål är, skriva ner dem och fokusera på dem. Men först och främst ska jag leva i nuet just idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar