.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

onsdag 17 augusti 2011

Perfekt plast

När jag är utomlands köper jag aldrig traditionella souvenirer, istället köper jag nyttoföremål. Hemma i köksskåpet går det t.ex. att finna en apelsinpress i plast från Marocko, ätpinnar från Chinatown i New York, drinkpinnar från Bulgarien, kaffekanna i rostfritt stål från Indien och små plastburkar från Spanien.

Plastburkarna inhandlades i somras och får följa med mig nästan överallt. De är precis lagom stora för att rymma en näve nötter, ett ägg eller några coctailtomater. Jag föredrar att använda plastlådor istället för plastpåsar och intalar mig själv att det är bättre för miljön. Dessutom är det ganska kul att ha med sig sitt mellanmål i ett semesterminne!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar