.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

tisdag 2 augusti 2011

Trassligt

Gymmet som jag vanligtvis tränar på är fortfarande stängt för ombyggnad. Lösningen på mina trassliga träningsrutiner har blivit gummibandsträning. På försommaren köpte jag Casalls Exetube. Att jag gillar den är en underdrift, jag tycker att den är ett av de bästa träningsredskapen jag använt!

Passen jag kör hemma på vardagsrumsgolvet är en mix av uthållighetsträning och crossfit. Alla övningar körs i en följd, utan vila mellan, och med ca 50 reps av varje. Ett typiskt pass kan se ut på följande sätt:

- axellyft åt sidan
- armhävningar
- knäböj
- axelpress
- bicepscurl
- utfall
- tricepspress
- crunch med rotation

Det har varit en riktig ögonöppnare för mig att det går att få till effektiva träningspass utan att gå till gymmet. Hur det påverkar höstens träningsupplägg är än så länge lite oklart, men jag är helt säker på att gummibandet inte kommer hamna på hyllan i första taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar