.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

onsdag 17 augusti 2011

Höstplanering

Sommarvärmen dröjer kvar ute och gör att höststormar och vinterkyla känns overkligt avlägset. Snart kommer utomhusträningen bli en kall, blöt historia så det är tur att höstens träningsschema på gymmet ser väldigt inspirerande ut.

Min höst kommer bjuda på mycket varierad träning. Många och långa timmar på roddmaskinen blir monotont för kroppen, någonting som på sikt kan leda till skador. Botemedlet heter variation som för min del innebär mer gruppträning med spinning, fuego (zumba), step och andra roligheter.

På lunchen idag markerade jag alla pass som verkar kul att gå på. Om jag verkligen skulle gå på alla innebär det 15 pass/vecka förutom rodd och styrketräning, inte ett dugg realistiskt. Nä, det blir till att sålla ut favoriterna. Onsdagarna blir helt klart svårast, det är då det roligaste händer. Jag tror att just den dagen får bli en "slump-dag", en sådan dag när jag tränar det som faller mig in. Bara för att det känns kul och spännande just då. För träningen är kul och jag längtar till att komma igång 100% nästa vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar