.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

tisdag 11 maj 2010

Filthy Fifty.... typ

Det var ingen lätt uppgift Joel hade framför sig när jag kom ner till träningslokalen. Motivationsbristen har gjort mig lite gnällig och jag var inte helt optimistisk inför det planerade passet, en modifiering av Filthy Fifty. Men Joel får mig alltid att ge max och ganska snart var jag igång med:

50 spänsthopp
50 chins med upphopp
50 svingar med kettlebell
50 utfallssteg
50 sit-ups
50 push - press
50 rygglyft
50 wall ball shots
50 armhävningar
150 enkla rephopp

Naturligtvis gick det hela på tid och efter 26 mördande minuter var jag klar och helt färdig. Idag var första gången jag inte orkade svara när Joel frågade hur jag mådde. Om jag i det läget hade orkat hade svaret varit "Trött!! Det bränner i armarna och jag är helt slut. Men jag är glad för det här var riktigt kul!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar