.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

onsdag 5 maj 2010

Utmaningen

"Spring 1 mil ikväll" säger min kompis till mig. "Är du galen, jag har ju precis kommit igång med löpningen" svarar jag. "Men kör i alla fall 6 km ikväll!" kontrar kompisen. Jag skrattar och skakar på huvudet. Löpningen är som sagt något jag precis kommit igång med, det är bara en handfull löppass sedan jag för första gången i mitt liv sprang konstant i 20 min. Springa 6 km kan jag bara inte göra...eller?

Jag är lite nervös när jag snör på mig löparskorna. "Jag tar 5 km-rundan, i värsta fall kan jag gå om jag inte orkar runt" tänker jag. Väl ute vill kroppen inte riktigt vara med. Ändå fortsätter jag springa efter 5 km, meter för meter lägger sig bakom mig tills jag avverkat 6 km. Tiden är kass men vad gör det? Utmaningen antogs och jag klarade den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar