.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

torsdag 20 maj 2010

Första gången

Rodd på roddmaskin är jag ganska väl förtrogen med. Rodd i båt är däremot någonting helt annat som jag aldrig provat på. Förrän idag.

Uppsala Akademiska rodd hade ett prova-på-tillfälle idag och jag var inte sen att haka på. Det var verkligen en helt annan sak att ro i båt! Vi var 4 personer i samma båt, jag var på position 1 och det hela var en väldigt instabil upplevelse. Att hålla koll på 3 andra personers åror och samtidigt hålla styr på hur den egna åran slår vattnet är allt annat än enkelt. Jag kan lugnt konstatera att jag är betydligt bättre på att ro på land än på vatten =) Men jag ska definitivt ge det en chans till och har blivit lovad att få testa att ro singel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar