.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

fredag 14 maj 2010

Jag utmanar dig!

Att bålstabilitet är otroligt viktigt inom rodden har jag verkligen fått klar för mig efter att jag bytt teknik. Dessutom är bålstabiliteten viktig för det mesta man gör i vardagen, den hjälper till att sitta rätt, att lyfta rätt m.m. För att förbättra min bål funderar jag starkt på att anta utmaningen på Two hundred sit-ups. Antar du utmaningen tillsammans med mig?

3 kommentarer:

  1. Ja! Bålstyrka är allt! Kör själv mycket balans och koordination för att stabilisera kraftöverföringen. För dig som ska ut på långrodd måste det vara ohyggligt viktigt. BTW, har själv nyligen förstått att rodd är finfint som uppvärmning för trasiga axlar. Jag är med, när börjar vi?

    SvaraRadera
  2. Kul!! =) Vad sägs om att vi kör igång med det initiala testet på måndag 17/5) och sedan börjar köra efter sidans angivna träningsupplägg 24/5?

    SvaraRadera
  3. Okidoki! Imorgon kväll alltså. Huva...

    SvaraRadera