.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

onsdag 4 augusti 2010

Bara glädjetårar

Tillbaka i hemstaden, tillbaka på gymmet och tillbaka på roddmaskinen. Nu var det längesedan jag drog iväg mer än 5000 meter. Förkylningar och semester har satt käppar i hjulen.

Glädjen var total när jag avverkade mina 50 min. Det gick trögt, det var varmt och jag hade en snittpuls som var betydligt högre än den borde vara. Efter allt pausande från roddmaskinen har jag verkligen längtat efter att få ro igen. Så jag satt där och njöt av ansträngningen, bra musik pumpade i hörlurarna och på golvet nedanför såg jag bara bekanta ansikten, alla dom som jag vet sliter minst lika hårt som jag. Det var lite som att komma hem och jag var nära att fälla en tår. Men att gråta på gym är någonting som man bara inte gör, inte ens om det är glädjetårar.

5 kommentarer:

  1. Hej hej,

    Gå gärna med i min nystartade facebook grupp:
    Concept 2 Rowing: around the world/alrededor el mundo

    Lycka till med världsrekordet!

    Erika

    SvaraRadera
  2. Det låter jättespännande att du ska ro "på land" runt jorden!! Vad har du för upplägg, har du planerat in vilka dagar och sträckor du ska ro?

    Och självklart går jag med i din grupp!! =)

    Lycka till med din jordenrunt-rodd!!

    SvaraRadera
  3. Hej! Skrev ett svar som försvann:)
    Jag körde igång denna grupp som inspiration. Jag ror längre pass 3-4 d/v och målet är att ro ca 10000 m/gång(nu ligger jag runt 9000m. )Jag har haft loggar etc men tycker det blir trist. Få se om om det blir roligare att fylla i distansen på google-maps. Jag har inte satt någon mål sträck vs tid ännu. Det kanske kommer. Mitt tidsmål är att slå mitt personlig rekord från 2003 2000m 8.29 satt på BIRR Bajen indoor rowing race. Ska göra ett försök längre fram:) Kanske anmäler jag mig till årets lopp:) Har du kört några inomhus-lopp ännu? Hur långt är ultra-maraton? och hur lägger du upp träningen?

    SvaraRadera
  4. Låter starkt att köra närmare 40 000 meter/vecka! Ska bli kul att följa din resa och jag tror att jag kopplar på och följer dig i hälarna ;)

    Jag har aldrig kört något inomhuslopp, är inte med i någon klubb ännu. Kul att du satsar på inomhustävlingar!!

    Det finns några olika rekord i ultradistans. Det som jag slå är Longest Continual Row och rekordet ligger idag på 30 timmar, jag satsar på 32 timmar =)

    SvaraRadera
  5. Ha ha jag satsar inte på inomhustävlingar. Har bara mitt rekord från en.

    Ladda upp en karta från google maps och fyll i du oxå. Jag undrar just när jag kommer till Nynäshamn:)

    32 h! tufft. Gäller och hitta rytmen och bara flyta med. Ska du lyssna på nån bok eller hur har du tänkt? Jag håller tummarna. Ska kolla på förutsättningarna på concepts hemsida. Får man göra ngt uppehåll?
    Var ska du slå rekordet? Eller hur får du det registrerat? Ro väl! /Erika

    SvaraRadera