.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

onsdag 18 augusti 2010

Ett gott skratt

Hela dagen har jag gått runt med ett stort leende och ikväll, när det var vila från träningen som gällde, fick jag några goda skratt hemma hos en kompis.

Om man kikar runt på nätet efter vilka hälsoeffekter som skratt kan ge finner man studier som säger att livet förlängs med 10-30 år av skratt. När du skrattar kan sänks halten av stresshormonet kortisol vilket kan få betydande effekt för stress- och smärthantering. Vissa studier har även visat att du inte behöver le eller skratta "på riktigt" för att uppnå de goda effekterna.

Det går till och med att träna skratt. Om du går på en skrattklubb eller på skrattyoga får du hjälp med att i grupp få närmare till ditt eget skratt, glädje sägs ju smitta av sig. Men även om du inte går iväg för att planerat skratta en timme har jag följande förslag: ge en okänd människa ett varmt leende, du får sänkta stressnivåer och förgyller samtidig någon annans dag. Det kan aldrig vara fel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar