.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

tisdag 17 augusti 2010

Kör inte 100%

Under rekordförsöket kommer jag att köra rent pulsbaserat. För att kunna hålla hela tiden siktar jag på 60-65% av maxpulsen. I min tidigare träning har jag som lägst haft en puls på 70-75%.

Att ligga på en låg puls kan ibland vara svårare än att ligga på en hög puls. Kroppen vill köra på och ta ut sig till max som den är van vid. Det blir en mental kamp mot dig själv istället för en fysisk för du är helt utlämnad åt dina egna tankar. Våga köra ett pass på 20 min där du inte bryr dig om hastighet, watt och annat. Våga köra ett pass på riktigt låg puls istället. Det kan vara skrämmande, men otroligt lärorikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar